Followers

Showing posts with label penting. Show all posts
Showing posts with label penting. Show all posts

Friday, March 11, 2011

Earthquake Hits Japan, Tsunami Alert for Asian

Assalamualaikum...

Baru saja pulang dari Makmal...bila buka je page google, ada sesuatu...


ok, tak nampak kan...
tengok yang bawah mungkin lebih jelas...



owh, masih tak boleh dibaca...aku tulis je ye...

 Tsunami Alert for New Zealand, the Philippines, Indonesia, Papua New Guinea, Hawaii, and others. Waves expected over the next few hours, caused by 8.9 earthquake in Japan.

Rupa-rupanya kat Jepun berlaku gempa bumi...
Naluri kuat ingin tahu apa yang berlaku...
Lalu bantuan enchek google dipinta...


A GREAT 8.4 magnitude earthquake has hit the northeastern coast of Japan, quickly followed by a 13-foot tsunami that has devastated the Miyagi shoreline. This major earthquake marks as the largest to hit in Japan's history, and is being added to an Earthquake in Japan 2011 list that already includes the 7.2 quake that hit earlier in the week.
At approximately 2:45pm local time Friday, March 11th 2011 the 8.4 earthquake struck 130 kilometers off of the coast of Sendai, and around 382 km northeast of the capital city Tokyo.  It's been said that the epicentre hit at a depth of 24 kilometers. Some residents have reported that the shaking lasted for 4-5 minutes, followed by numerous aftershocks.
Tokyo, the capital city is in complete havoc. Buildings are on fire, major damage to transportation systems have come to a complete halt causing major problems for hose who are living and/or visiting in city. Fallen debris is obstructing transportation and blocking safe escapes for those who have found themselves trapped in and around collapsed buildings. 

The major tsunami warning for Japan has now extended to an extreme-level of alter as far as Russia, the Mariana Islands ,Guam, Taiwan, the Philippine Islands, Indonesia and even as far as the Hawaiian Islands.  This warning has been issued by the Pacific Tsunami Warning Centre.

read more -->
http://www.streetarticles.com/news-and-society/earthquake-in-japan-2011-tsunami-adds-to-destruction
http://www.huffingtonpost.com
http://newsfeed.time.com


Picture 5

REUTERS / Kyodo
A building burns after an earthquake in the Odaiba district of Tokyo Japan March 11, 2011. A massive 8.9 magnitude quake hit northeast Japan on Friday, causing many injuries, fires and a four-metre (13-ft) tsunami along parts of the country's coastline.

Read more: http://newsfeed.time.com/2011/03/11/tsunami-101-how-asia-is-prepping-for-the-waves/#ixzz1GHors9CG



p/s: 8.4 or 8.9 magnitude??not sure which is rite...

Thursday, January 13, 2011

I'm STRESS!!!

Yes i am...

Baru balik dari jumpa supervisor sebab harini beliau nak tengok draft untuk proposal presentation..banyak jugak yang kena diperbetulkan esp bahagian literature review..kena banyakkan lagi literature review..bila beliau check my pp (powerpoint) presentation. upanya banyak lagi yang perlu saya tahu tentang research yang akan saya buat..its not simple..tiap research mesti ada challengenya and same goes to me..saya kena re-read semua jurnal2 yang berkaitan..i admit yg first time baca memang seolah olah scan je n i just focus on its result, discussion because i think this is the most important part in journal but no, i'm totally wrong..i should and must read semua yang ada dalam journal..and for sure saya kena faham betul2 apa yang dikaji dalam jurnal tu..thats my mistake!!Belajar dari kesilapan....




Wish me a LUCK in my presentation!!
~wpn lmbt lg...hehe~


Friday, April 23, 2010

moga majlis berjalan dengan lancar

cincin telah dibeli...emas putih bertahtakan berlian...harganya berpatutan,tidak la terlampau mahal nanti kendurinya xleh wat besar-besaran...yela, kalo duet bnyak gna utk bnda lain, bila kenduri ko nak makan apa???xkan nasi ikan masin je kan...mesti la nak sekurang kurangnya nasi minyak lauk ayam pedas acar masak buah tembikai air sirap macam bese....xdanye kenduri nak sedia air jus bagai...ingat kenduri anak raja ke...papepn majlis telah ditetapkan tarikhnya..moga dapat dilangsungkan dengan jayanya...kita hanya merancang DIA yang menentukan...


TARIKH : 11 JUN 2010 
MASA : 10.00 AM hingga 6.00 PM
TEMPAT : KG TELEKONG, KUALA KRAI, KEL.
TEMA : PUTIH PURPLE@UNGU


Wednesday, April 14, 2010

SATU PERINGATAN UNTUK SAYA

18/04/2010 --> GTF 308  FORENSIC BODY FLUID (SEROLOGY)


19/04/2010 --> GTF 310  FORENSIC TRACE CHEMICAL ANALYSIS


21/04/2010 --> GEG 309  FORENSIC DENTISTRY


22/04/2010 --> GTF 307  CRIMINOLOGY


25/04/2010 --> GTF 309  FORENSIC DNA TECHNOLOGY


26/04/2010 --> LSP 402  ENGLISH 




p/s : ni sticky mode, utk entri baru sila scroll ke bawah...2pun kalo ada la...


(haha...saya xpandai nak wat sticky mode...harap maklum..)

Saturday, February 6, 2010

stalker atau kebetulan??!!

pada pendapat korang la kan..
ada x lagi orang yang punya nama sejibik cam aku..
quzie fathihah..
mungkin ada kot tapi....
ada ke???
ntah la..
aku pun xleh nak cakap apa..
kenapa aku tanya soklan ni???
sebab aku ada terjumpa satu profile yang namanya sejibik cam nama aku kat fb..

 
ada dua quzie fathihah upenye..ingatkan 2 nama glamor aku je..kihkih

mungkin satu kebetulan nama kami sama..
tapi yang peliknya..
kawan-kawannya adalah semua kawan-kawan aku kat matrik dan sekolah menengah..

 
kawan2ku adalah kawan2nya juga...huahuahua

wpn ada setengah orang 2 aku tak add sebab aku xtaw dorang ada fb..
bila aku buka profile dia baru aku taw ada lagi upanya kawan aku kat matrik n sekolah menengah yang ada fb, yang aku x add lagi..
tapi dia xda la plak add kawan-kawan aku kat USM ni...
pelik memang pelik..
tapi kat profile dia 2 xda gambar2 dia..
kalo x, boleh la aku kenal siapa gerangan empunya fb 2..huhu

p/s: pada tuan empunya profile itu, sekiranya kamu juga silent reader blog aku ni sila munculkan diri anda..nanti boleh la kita berkenalan..hehe

Wednesday, November 18, 2009

tolong tinggalkan jejak anda

iye..
seyes ni..(dgn muka b'kerutnye ak menaip..)
tlg la tgglkn jejak pd sesape yg b'tandang kat blog ak ni..
wpn korg x hingin nk jd follower ak..(nyesal taw xjd follower ak..huhu..ttbe..bkn nye ko dpt emas segantang kalo jd follower ak..tp at least bleh la meramaikan jemaah blog ak ni..hehe)
ak taw ada teman2 sekos ak or mybe seU or sematrik mungkin gak seseKolah yg xmalu utk mengUsha blog ak..
ak taw blog ak ni ntah pape je..
dh la penulisan nye xbest..
tuan empunye blog pn bknnye cantik sgt.. (ehem..jgn kutuk lebih2 lak..trajang kn..)
-->>tetibe ak t'dgr bunyi lembu..pelik..dh usha2..haha..igtkn ada lembu t'lepas msk bilik..upenye..ak ngah bkk farmVille kat facebook..kat kebun ak 2 ada lembu ler..haha<<--
tp ak taw..
kekadang kalo korg bosan korg mst gak usha blog ak kn..
mst nk taw p'kembangan (bukan ak yg kembang ye) yg b'laku dlm idup ak..
mana la taw..
kalo ak nk tunang ke, kawin ke..(apsal ak asek pk psl kawin..ad org nk msk meminang kot..haha..ttbe..)
mst la ak hebohkn kat blog kn..
huhu..
so, pd sesape yg b'tandang kat blog ni tgglkn jejak ye..
kalo korg ada blog nnt boleh la ak g usha blog korg gak..
kalo xde pn xpe..
at least ak taw korg pnh singgah kat blog ak..
skang ni blog ni xde chat box lg..
blom dmskkn..
jdnye,korg tggl jejak korg dgn komen kat mane2 entri ak..
xkesah la nk komen ape..
yg pntg..
no carut-marut ye..
blog ni suci murni..
sbrg carut-marut x dbenarkan.. (kutuk mengutuk ok lg la..)
harap maklum..
ok la..
ak nk g berkebun kat FB lak..
tata..
=)