Followers

Friday, September 18, 2009

Hari pertama b'buka puasa di rumah

salam..
masa untuk promote mknn time buka td..
jom pakat cuci mata..
kalo nk resepi korg mtk je ngan aku..
nnt aku tnya mak aku apa resepinya..huhu
ikan patin masak tempoyak..ni mmg feveret kitorg 1 family..biasanye tiap2 ari jumaat benda ni mst ada atas meje mkn..huhu..dah jadi kewajipan mak aku tuk masak ni...mmg sedap very d sedap la..hehe..tp mlm ni, kami sume xsentuh sgt yg ni coz ada yg lbh sedap..xpe, ni boleh buat sahuryg ni pun dimasak pleh mak aku..mulanya my mum nk wat ikan keli paprik..tp jd ikan keli berlada plak..sebabnya,mak aku lupe nk mskkn bawang merah dlm mskkn ni..yela,kat dapur 2 riuh dgn suara ktorg adik beradik (msg2 cbuk nk tolong)..pas2 dok b'borak psl mcm2 bnda la..smpaikn mak aku bleh lupe nk mskkn bawang dlm mskkn 2..huhu..tp rasa dia masih lagi sedap..mmg sedap la..mak aku kn mmg terer masak..hehe..puji mak sndri..xsalah pn kn=p

yang ni plak sayur campur yg dimasak oleh adik aku..rasanya pn boleh dikatakan sedap gak..ish..mmg sedap..sekali rasa nk lagi..huhu..

yg ni plak..aku la..sape lg kn..arini aku xmasak pape pn..jz tolong sket2 je..bkn mls taw tp sbb dh byk sgt makanan yg mak n adik aku masak..so, xyah la aku msk lg kn..nnt m'bazir lak..xbek m'bazir bulan pose ni..btol x??hehe..tp utk menmpkkn yg aku ni pn rajin gak..so, aku kenalah basuh segala pinggan mangkuk..tp xbyk pn cz adik2 ak ni akan basuh sndri pinggan dorg..bagus kn dorg..mak ak mmg dh ajar basuh sndri pinggan yg ktorg guna dr kecik lg..ble dh besar nnt xda la susahkn org..

p/s: ada 1 hari je lg pose..pas2 kita beraya!!!


No comments: