Followers

Saturday, March 27, 2010

"....kaklong tu hok pendek...."


erk...ini adalah ayat yang dikeluarkan oleh adik aku bila mak n abah aku tegur dorang dah semakin tinggi...kaklong 2 nama panggilan aku dalam keluarga...so, korang taw la kan ak ni anak sulung...

nak dijadikan citer, semalam kami sekeluarga ber'outing' sesama sbb dah lama x kuar sesama....kebetulan semalam ada jom heboh...so, berkunjung la kami ke jom heboh tu...jom heboh 2 xdalah best sgt, biasa je...

bila dah berjalan sesama, seiringan...kompem la nampak sape yang tinggi, sapa yang rendah.... memang xdinafikan adik-adik aku dah semakin tinggi sekarang...xlama lagi makin tingggi la dorang dr aku...semalam, adik ak yg pompuan, form 3 and form 1 yang ikut...pas2,yg bongsu...laki, 8thn....

dulu, aku adalah sangat tinggi....tinggi bg umur time 2 la..contohnya la....bila mak aku bawak aku p jalan2, then jumpa kawan dia...kawan dia pun tanya la..."besar doh anok tino demo...sekolah kelas brapo?"....mak aku pun jawab la...."darjah 6.."...."oo...besarnya...."....see, tinggi aku tika tu xsesuai dengan umur aku....tapi aku rasa tinggi aku waktu dulu dengan sekarang macam xberubah je....tp, ofkos la sekarang dah xkan bertambah tinggi aku...pembesaran dah terbantut...maklumla umur dah melebihi 20thn...

semalam bila berjalan dengan adik-adik pompuan aku yg 2 org tu, memang nampak sangat dorang makin tinggi...dua-dua dah nak melepasi tinggi aku...2,3 tahun lagi dorang akan jadi lebih tinggi dari aku...

kat sana jumpa gak adik laki aku yg form 5 n sorg lagi adik pompuan aku,beza umur setahun je ngan aku...(adik badik aku adalah ramai...9 org sumenya...)...dorang p ngan kawan dorang...adik laki aku,xyah cakap r...tinggi cam galah...dlm family kami, kalo yg tinggi2 tu, ikut belah mak....yang pendek tu ikut belah abah...family belah abah aku memang pendek2...abah aku je yg tinggi sikit...kalo xsilap, sume adik badik aku kalo bab ketinggian, ikut belah mak melainkan anak mak aku yang nombor dua...(adik ak yg beza umur setahun je nga aku 2...)...dia memang pendek...memang xdinafikan lagi...hehe...nnt ak upload gambar kami....


2=adik aku yg beza sthn dgn aku
4=adik laki aku yg form 5
5=form 3
6=form 1



outing semalam memang best...dapat bersiar-siar nga family...nanti cuti keputeraan klate, nak g berkelah lak...

1 comment:

DarkArtz said...

kau memang rendah.....
hak3.........