Followers

Thursday, September 23, 2010

CeritaRaya Ending

Wah!!!belom berepisode dah ending...gler pemalas kan pemilik blog ni....huhu

Eh, korang jangan nak kutuk lebih2 lak....act, ceritaRaya aku xbest pn, biasa2 je so xpayah la gedik nak wat episode segala bagai kan...cukup la aku wat 1 entri je...lagipun xda pape yang istimewa pn jadi time raya hari 2....nak kata ada romobongan merisik datang, xda la pulak...hahahaha....so, hari raya macam biasa je....

Aktiviti biasa hari raya, pas balik solat sunat hari raya agenda yang menyusul mesti la bermaafan dan bersalaman dengan mak ayah dan adik badik....oh, gambar lupa nak amek...excited nak beraya...hahaha...kamera ada je kat atas meja tapi tak terdetik pn kat hati ni nak tangkap gambar...so, gambar bersalaman xda....

Gambar google je.

Pas siap mohon kemaafan, mesti la aktiviti menjamu selera....pagi raya tu, aku mak aku masak nasi dagang, kari ayam kampung, kari ikan, nasi himpit, kuah kacang....nasi dagang memang terbaek la!!!raya pertama 2, tiga kali aku ngadap nasi dagang...asal balik dari beraya umah sedara je, aku masuk dapur makan nasi dagang...seyes sedap nasi dagang mak aku...besenye kalo mak aku wat nasi dagang aku xmakan sgt sbb aku bukannya suka sgt ngan nasi dagang...tp raya tu mmg aku betol2 makan nasi dagang...memang SEDAP!!!

tingat nasi dagang mak aku...nak balik la camni...huhu

Lepas isi perut kami keluar la beraya umah sedara mara...dapat la makan rendang, lemang, kueh raya aku xmakan sangat...dan yg penting dapat DUET RAYA...hahaha...wpun xsebanyak duet raya yang adik2 aku dapat tp at least ada la jugak yang kasi duet raya...huhuhu....dorang cakap yang besar2 dah xpayah kasi duet raya...eh, ada plak cam2 ek...huhuhu....macam2 la pakcikmakcik ni...tp aku xkesah pn, yang penting dapat beraya...bila dah besar ni duet raya dah jadi perkara yang kedua ketiga...mmg xhirau sgt dapat ke x duet raya...kalo ada rezeki dapat la....

excited oo dapat duet raya...lagi2 budak kecik
*gambar google*

Balik beraya dengan perut yang kenyang teramat plus mata mengantok, aku terus masuk bilik dan ZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.....hahaha....(anak sapa la ni yek)...eh, sblm tido 2, aku sempat rembat kereta ayah aku pi beraya umah kawan...balik dari umah kawan tu baru aku tido...petang tu plak baru sambung beraya umah kawan2 yang len...balik umah dalam kul 630pm...biasa la kalo dah jumpa kengkawan, borak panjang la jawabnya...tapi malam tu aku xg memana la, dok umah je....

bayi tidur
comelnye baby ni tido...



Sekian.



p/s: dah malas nak taip...nak wat keje len lak...huhuhu...cukup la dengan ceritaRaya hari raya pertama=))

3 comments:

lea said...

umah aku wat nasi minyak..
aku x masak sgt pun
sebab aku pegi makan nasi dagang umah org
nasi dagang best kan..
pasni aku nak blajar wat la

Quzie Fathihah said...

bru aku taw nasi dagang 2 sedap...huhu...
nnt ko da pndai masak nsi dagang, jemput la kami g makan...

lea said...

owh opkos...
haha..tapi tak tahu la bila..hehe