Followers

Monday, February 28, 2011

thanks Sir!!!

hari ni dapat nasihat dan teguran dari salah sorang lecturer kat USMKK ni....to be specific, lecturer forensic Mr. Paneer...cegini ceritanya...hari ni aku masuk lab/makmal untuk buat kerja-kerja FYP (final year project)...aku kan guna comparison microscope untuk buat kerja aku ni...aku masuk lab dalam pukul 11 am lebih...microscope ni memang special so dia ada bilik khas untuk microscope ni...bila masuk lab je aku akan terus merempuh masuk bilik comparison microscope ni...aku akan berada dalam bilik tu sampai aku setlekan semua kerja aku...biasanya aku akan letakkan target yang perlu aku capai tiap kali aku masuk lab...selagi tak capai target memang aku meringkuk dalam bilik tu je la...kalo keluar pun just untuk pergi solat and toilet...and bila dah berada dalam bilik ni memang aku tak amek tahu dah apa yang jadi kat luar...fokus nga kerja la kononnya...hehhehe...

tengah aku syok dok buat kerja tetiba ada orang ketuk pintu...kalo supervisor or akak lab or kawan-kawan aku dorang biasanya main terjah masuk je bilik tu...pelik jugak la kan tetiba ada orang ketuk pintu...aku pun pandang la pintu bilik nak tahu siapa yang ketuk...terkejut bila nampak Mr Paneer...jarang dia kacau aku buat kerja...huhuhu...

(perbualan tadi dalam english tapi aku translate kot BM la ye...hehehe)

Mr Paneer : Hey, berapa lama awak guna microscope???Saya rasa dah lebih dari 2 jam awak mengadap microscope..pukul 1 tadi saya nampak awak dalam ni mengadap microscope...skang dah pukul 3 lebih awak masih dalam ni mengadap microscope...ini boleh affect mata awak...at least, setiap 20minit awak perlu pandang benda lain...kalo asyik pandang microscope tu mata awak boleh rosak....


Aku : Takde la Sir, saya dah keluar pergi solat tadi...(pergi solat pun dalam 20minit jugak...dia xperasan kot aku keluar tadi)


Mr Paneer : NVM, lain kali be careful...awak patut berhenti kejap untuk bagi mata awak rest...


Aku : Ok!!Thank you sir untuk nasihat ni...(a big smile to him)




haa....baik kan Mr Paneer ni...sangat ambil berat pasal student dia...



p/s: kena start berjimat cermat...lepas ni banyak nak guna duit untuk FYP dan jugak holiday ngan kawan-kawan...


OH, lupa nak cerita pasal girl hangout kat Lata Belatan hari tu...tunggu next entri la ye..

No comments: