Followers

Friday, February 21, 2014

DIY : Wedding Props

Sekarang ni baru ligat sikit dok fikirkan hal kawen. Yela, lagi berapa bulan je ni. Kan aku cakap nak DIY sendiri pelamin tu, so harapkan ia menjadi nanti. Pasal majlis nanti memang aku dah set awal2 tak nak grand2, just nak yang simple dan jimat. Kehidupan lepas kawen nanti yang perlu difikirkan, maklum lah pasti banyak duit yang diperlukan nanti. So, better bersedia awal2 dan sekarang ni aku cuba untuk berjimat selagi mampu.

Eh, yang orang dok guna props untuk tangkap gambar tu kiranya panggil wedding props la kan..ekekeke..Rasanye kalo yang sediakan photobooth memang benda ni ada. Tapi majlis aku nanti rasanye takde pun photobooth. Aku just sediakan props ni sekadar untuk suka-suka je. Just nak ada something yang boleh menambahkan kekreatifan and menceriakan majlis je..hahaha..

Aku ada search jugak dekat kedai2 online yang jual props ni tapi terkejut jugak, ada yang sampai ratus2. Yang murah yang aku jumpa rm45 untuk 10 props tu. Haish, mahal jugak tu. So, aku google kat internet pasal DIY props ni. Haa, banyak kot jumpa blog2 B2B yang DIY je. Caranya takde la susah sangat pun. Sample untuk props tu pun boleh search je kat google pastu print je. Humm, so bila benda senang ni boleh la buat sendiri je. Yes, boleh jimat jugak untuk benda ni. Kos untuk buat rasanye tak la mahal sangat. Design semua aku dah ada. Dah dekat dengan majlis nanti baru print out dan buat apa yang patut.

Antara contoh yang aku jumpa kat google:

Words macam ni boleh buat guna publisher je.



Nanti korang google je template untuk props macam ni.
Free je untuk download props ni.
Dokumen dalam bentuk pdf so lepas download print je la.


No comments: