Followers

Thursday, February 4, 2010

ia jatuh lagi



airmataku jatuh lagi..
buat kali kedua untuk minggu ini..
kenapa begitu banyak dugaan yang menimpa...???
kenapa malang bertandang tika aku perlukan kekuatan..???

quzie,
cari lah kekuatan dan keyakinan diri..
kau pasti boleh melalui segala dugaan itu..
tabahkan hatimu..
lalui hari-harimu dengan penuh keceriaan..
kau masih punya keluarga yang teguh berdiri dibelakangmu..
kau masih punya kawan yang setia menemani..
hiasilah dirimu dengan senyuman kebahgiaan..


aku yakin..
aku pasti boleh melakukannya..
jika selama ini aku mampu mengatasi dugaan itu..
tiada alasan untuk aku lemah kali ini..
aku akan bangkit melawannya..
akan aku hidupkan hari-hari ku dengan haruman kebahgian..





10 comments:

cj'alhafiz said...

when the rain ceased...the sun will come out and glittery shine!!then...hey....there comes a rainbow with seven beautiful colors..
life is beautiful....=)

Mohd LukMan said...

lama dah aku xlawat blog nih..
asal sedih je citer2 lam blog nih.. huhu..
ak pun sdih gak, bla baca nih... huhu
be strong k

Quzie Fathihah said...

cj: yupt..life is beautiful..
lukman: welcome back lukman..hehe..tgk sedih skang ni sbb 2 sume entri sedih..huhu..

Mohd LukMan said...

tapi susah nak capai pelangi tuh..
sakit sgt dlm kita megejar dia, wlaupun dia ctk, berwarna warni...

camtu gak gan hidup, nak capai kebhgian 2 memerlukan pgorbanan yg besar, sakit sgt semua ada.. kekadang kita sangup mati nak mencapainya.. tpi apakan daya huhu lebih baik xpayak mengejarnya, biar dia dtg sendiri =((

(berpuitis lak.. haha)

Anonymous said...

like a saying says u cried 5 times and laughed out loud 4 times...that makes life more meaningful had some sweet n bitter memory and we can hope for better future..but just wait n see what will happen next cos it makes life more interesting its only matter of times when it comes u will see it....
:)

lea said...

be strong n no more tears!

cj'alhafiz said...

haha!! luqman...yang pipih tak datang melayang...yang bulat susah gak nak datang bergolek..... kalo nak tunggu sampai bila nak tunggu???
ko yakin ka dia datang..hahaha!!!

u want it, u work for it la....yeah!!

Quzie Fathihah said...

lukman: btol ckp ko tp kte xbleh menunggu je..tanpa usaha,mana mungkin kejayaan akan menyusul..skali gagal xbmkna kte gagal selamanya..

lea:yeah..no more tear tp kalo dia nk kuar gak,cant do anything..

anonymous:..(clap clap)..such a beautiful words..pss..do i know u???i think so..huhu=)

Anonymous said...

Mungkin juga dahulu kamu pernah membuat seseorang menangis kerana kamu, kamu menyakiti hatinya. so sekarang giliran kamu pula merasainya. Allah maha adil.

Quzie Fathihah said...

yupt..saya akui saya pernah sakiti hati org..ada yg saya sedari dan mungkin juga tanpa saya sedari..ya, saya taw tuhan maha adil..saya redha dengan dugaan ini