Followers

Friday, February 26, 2010

Kehijauan itu mendamaikan


jom aku bawak korang menikmati keindahan ciptaanNya..
lokasi : bendang di kampungku
masa : dalam pukul 5 lebih camtu

cantik kan pemandangannya..
tahun ni ayah aku ada usahakan padi..
sebagai income sampingan..
so, cuti hari 2 aku amek kesempatan untuk tengok bendang ayah aku..
dah lama tak menikmati pemandangan macam ni..

aku tak pasti berapa banyak ayah aku usahakan padi tahun ni...
tapi agak banyak jugak la..
dalam gambar2 ni tak semua tanaman padi 2 kepunyaan ayah aku..
1/4 je kot..
lagipun kawasan bendang kat kampung aku ni luas..

padi-padi ni dah besar..
nak tunggu masak je sebelum tuai..
aku tak tanya la plak berapa lama lagi kena tunggu..
maybe sebulan dua lagi kot...

ini la rupa padi yang akan menjadi beras selepas proses2 tertentu...

kanak kanak ribena..
keriangan di bendang..

(sila nyanyi ikut lagu seiring sejalan ye..hehe)
berlari berkejaran..
seindah padi di bendang..
bak anak kecil...~sambung la sndri


tuan empunya blog pun nak interframe gak..huhu
cantik wei kalo wat fotoshoot kat sini..

hurm..nak kena cari masa ni wat fotoshoot kat sini..
sesuai sangat,dah la aku ni giler bergambar..
sape rasa nak pakai model, plz contact ye..
hahahaha..





5 comments:

DarkArtz said...

aku nak beras free seguni leh tak???
huhuhu.........

MiR said...

ak xpasan pun quzie gmbr ko yg duduk lam bendang tu..
baju sama kaler dgn background

=P

MiR said...

padi xmasak lg ko da nk beras?
haish~

Quzie Fathihah said...

darkartz: mak oi...melebih2 plak mnta..
mir: haha..kebetulan baju sama kaler nga background

Mohd LukMan said...

rindu kg.. huhu.. lma x men lumpur2.. huhu.. tgkap2 ikan.. bestnyaaaaaa...

rindu gak kat dusun.. pokok moktan, mgis, durian..huhu tpi mlgnya dusun tlah dijual..