Followers

Friday, April 4, 2014

Shopping di Jakel

Ni cerita minggu lepas. Aku ke KL sebab ada hal sikit kat Shah Alam. Kebetulan pulak Jakel ada buat sale. So apa lagi, aku ajak lah encik tunang ke Jakel untuk beli kain famili aku. Nanti dorang akan sedondon la pakaiannya time kenduri aku nanti. Yang Jakel aku pergi ni dekat Jalan Tar tu, bukan dekat Seksyen 7 Shah Alam. 

Memula masuk tu kan, OMG ramai sangat orang. Masing-masing dok sibuk memilih kain. Memang sesak la Jakel tu. On the way nak pergi Jakel tu aku memang dah decide nak beli kain macam mana kan so bila sampai je terus la pi terjah dekat kain yang aku nak. Jumpa je kaler yang berkenan kat hati terus suruh pekerja Jakel gunting kain tu. Yang ni aku amek plain kaler untuk adik-adik perempuan aku yang 4 orang tu. Untuk makluman aku ni anak sulung dari 9 beradik, 5 perempuan dan 4 lelaki. Hehe. Kami keluarga besar ye. 

Untuk mak aku pulak, aku decide untuk cari kain yang ada corak-corak. So nampak lain la sikit kan. Tang nak pilih kain mak aku ni haa yang amek masa lama sikit. Sebab banyak giler kain dengan corak yang cantik-cantik. Kesian pekerja kat situ, kena layan karenah aku. Hihi. Memula sampai kat bahagian kain corak-corak tu, aku dah berkenan dengan 2 kain ni haa tapi biar la dulu sebab nak tengok yang lain jugak. Ada 2 orang pekerja yang layan aku so memasing tunjuk corak yang dorang rasa cantik. Tapi last-last aku reject semua dan aku amek yang mana aku berkenan tu. Kesian encik tunang, sampai pening-pening dia dok dalam tu. Dia cakap pening dengan bau. Yela, dalam keadaan bersesak macam tu macam-macam bau ada. Bukan lah bau busuk ye tapi bau perfume. Lain orang pakai lain perfume so bila bau- bau tu bercampur memang pelik la jadinya. 

Lepas dah setle kain untuk mak aku, aku pi bahagian langsir pulak untuk cari kain backdrop pelamin. Kain untuk pelamin ni aku pilih kain jersey sebab murah! haha. Tapi sayang, kaler yang aku nak takda so aku just beli kain jersey dalam 3 meter je untuk DIY bantal untuk letak kat pelamin nanti. Yang pasal diy bantal ni nanti aku cerita next entry. Kain jersey ni aku 1 meter RM2.60 je. Memang murah. Lepas dah setle beli semua, cepat-cepat kami chow sebab tak tahan dengan orang ramai dalam tu. Lagipun apa yang nak dibeli semua dah setle so tak payah la kan nak menyibuk dalam tu lagi. Fuhh, setle dah 1 hal ni. Lega sangat. Hujung bulan 4 nanti aku balik kampung nak hantar kain tu untuk dijahit. Harap-harap tukang jahit terima lagi la kan.



###################################################################
Untuk sebarang pertanyaan dan pembelian produk yang aku jual boleh SMS or Wasap 0189180895


No comments: