Followers

Monday, April 12, 2010

anda sudah salah faham...

entri saya sblm ni tidaklah bermaksud saya tidak bersyukur dengan apa yang ada...
saya memang bertuah dan bahagia dengan hidup saya selama ini...
dan semestinya saya bersyukur dengan segalanya..
mungkin anda tidak mengerti apa yang saya maksudkan...
perlukah saya faham kan anda???
mungkin perlu...
mungkin tidak...
xmengapa la...
saya biarkan anda fahami sendiri apa yang saya maksud kan di entri itu...
kadang2 apa yang kita nak sampaikan kepada pembaca bukan senang untuk dilakukan...
itu hanya lah sebuah penulisan...
anda mungkin membaca tulisan itu tika perasaan anda berkecamuk, marah, gembira....
dan emosi perasaan anda tika pembacaan mungkin akan mempengaruhi kefahaman anda dengan sesuatu penulisan..
bagi saya, perasaan emosi memang menpengaruhi...
saya bagi contoh di sini...
katakan saya mendapat satu SMS dari kawan saya yang bertaip...
"weh, petang ni bawa buku ak hok mu pinjam 2.."
jikalau saya membaca SMS ini tika perasaan saya tidak menentu...marah, sedih, bengang...
saya mungkin akan terasa hati dengan kawan saya yang m'hantar SMS...
saya mungkin menjadi lebih bengang dan timbul perasaan marah kepada penghantar SMS itu...
kerana ayat yang digunakan "weh...." agak kurang sopan...
tapi kiranya tika itu saya gembira....
mungkin saya tidak ambil pusing dengan SMS itu...
tambahan pula, saya pun biasa menggunakan panggilan "weh" untuk kawan-kawan yang rapat...
(ohh..nampaknya saya perlu 'filter' SMS sblm dihantar...hehe")
saya rasa, tidak perlu saya panjangkan lagi entri ini...
cukup lah dengan penjelasan saya itu...
~sekian~

No comments: