Followers

Friday, January 1, 2010

mengong=p

harap maaf, entri ni agak kasar cket..
aku bengang gler ngan casher kat nirwana..
ada ke patut tetibe plak dia nk tutup kaunter sedangkan rmai makhluk tgh beratur nk bayar..
aku salah sorang dr makhluk2 itu..
mmg aku xnafikan la rmai giler org kat nirwana hari ni..
kat kaunter barisan mmg pnjg gler..
aku dh beratur kat situ dalam 20 minit..
kat depan aku ada dalam 4 org..
kat belakang xyah cakap r..
mmg ramai,ada la dlm 10 org..
aku dah perasan ada benda yang xkena kat kaunter..
ada sorang  pakcik 2 bising2 + marah2..
aku xsure sebab apa..
pastu org2 depan aku g kat kaunter lain..
pelik..aku malas la plak nk g kaunter lain..
so,aku move je la ke depan..
dapat la dengar apa yang pakcik 2 bebelkan kat casher..
upenye casher 2 nak tutup kaunter..
katanya dia nak rehat..

pas2 kitorg yang rmai2 ni..yg dh beratur lama gler ni kna g kaunter lain..
mak oi ko minah..
aku paham la ko 2 bkn mesin yg bleh keje 24 jam..
mesin pn kna rehat gak..
tp ko timbang rasa la sket kat ktorg yang dok beratur dr tadi lg..
kalo kitorg g kaunter lain kompem la kena beratur kat belakang balik..
dh la sume kaunter barisan dia pnjg..
minah 2 mmg kaw2 kna nga pakcik 2..
aku teringin gak nk tambah cket tp kecian lak kat minah 2..(bajet berani je aku nk marah org..huhu)
aku diam je la..
bg aku la kan, apa salahnya kalo minah 2 g cari org gantikan dia kejap..
xpun,kat mana2 shoping komplek kna ada lbh dr 2 org casher..
nnt bleh la dorg tukar shif..
xde la kena tutup kaunter..
sbb bila tutup kaunter, pelanggan gak susah..
nak kena beratur kat kaunter lain plak..
pape pn,aku mmg kna g beratur kat kaunter lain..
so,aku g je la bayar kat kaunter ekspres..
org memang ramai tp nsb la kan..

hope, aku xkan alami situasi ni lg..
membazir masa aku je beratur lama2..


notakakipendek: bila agaknya jpa maw masuk??aku dh pokai ni=(
nafsu shoping sedang mengganas tp aku berusaha menahan..hehe


4 comments:

cj'alhafiz said...

cj likes this...
hahaha....memang panas seyh kalo jadi cmtu!!!!

teddygirl49 said...

kalau aku...aku pon geram jugak...
dah penat beratur pnjang tp dia bley plak nk tutup kaunter....
huhuuu...patutnye bos dia kena pikir...ari cuti umum..konfem la ramai pelanggan..jadi dia patut la tambah sikit bilangan pekerja yg bekerja wktu tu...tapi..bak kata mr. paneer..it's ok...

cj'alhafiz said...

jom kita keja kat nirwana..hahaha!! baru kita dpt rasa apa yg dia rasa.. wakakaka!!

DarkArtz said...

sabar.......
tapi kalau aku jadi kau, aku memang tak beli situ dah..........
sebab ketahanan aku menunggu max=10 minit je.......
hahaha........