Followers

Wednesday, April 13, 2011

Roti Khurasan

Assalamualaikum...

Aku jarang kan bercerita pasal makanan even aku ni memang makan banyak...hehe
Korang pernah dengar nama Roti Khurasan???
Pernah makan tak???
Aku tak pasti la mungkin makanan ni korang panggil dengan nama lain...
Tapi sejak kecik aku memang panggil roti khurasan...
Ni feveret aku time kecik2 dulu...
Sekarang ni jarang jumpa roti khurasan jual kat pasar malam or pagi...
Kalau dulu mak aku selalu beli roti ni bila dia pergi pasar pagi...
Aku ingat lagi pakcik yang jual roti ni macam muka arab sikit...
Roti khurasan yang dia jual memang sedap...
Kat pasar tu dia je yang jual roti ni...


Roti ni sebenarnya lebih kurang macam burger tapi dibalut dengan kulit popia (kot) dan digoreng...
Roti ni inti daging...memang sedap...
Kat sini (pasar malam ari jumaat depan husm) pun ada jual jugak..
Minggu bila entah aku pun beli la roti ni nak try sedap ke tak...
Kalau nak dibandingkan dengan yang aku makan dulu2 memang kurang sedap...
Tapi ok je la rasanye...
Inti dia bukan je daging tapi ada kacang nga jagung...
Memula makan tu pelik gak kenapa la dicampurkan dengan kacang dan jagung...

*gambar taknak cantik sebab guna nset cikai je*

Rasa cam hilang je nikmat roti khurasan..
Tapi disebabkan lapar dan taknak membazir, aku habiskan juga roti ni...
Siapa yang tau kat mana ada jual roti khurasan yang sedap tolong la habaq mai ek...


4 comments:

lea said...

aku xpenah makan pun

Quzie Fathihah said...

try la...bleh tahan rsenye...

Quzie Fathihah said...

try la...bleh tahan rsenye...

ABAH BAKERY said...

Mai la cube roti khurasan kami di bazar ramadhan sg penchala.. Pasti mengaum.. Hheee