Followers

Friday, January 7, 2011

JANGAN!!

Salam,  

memetik kata kata ustaz tika ceramah slot Akhlak (kursus praperkahwinan) pagi tadi: 


JANGAN SIBUK MENCANTIKKAN BODY,

*erk, cantik ke??=p




 SAMPAI LUPA MENCANTIKKAN AKHLAK!!


*pic kredit to google*

kecantikan rohani (akhlak) menjadi satu keutamaan kepada kita
bukan semua manusia itu sempurna tapi 
satu kewajipan untuk kita terus berusaha 
memperbaiki diri menjadi hambaNya yang berakhlak
dan mendapat tempat disisiNya.
:
:
:
:
:
:
Kau sempurna?
Apa kau fikir kau sempurna?
Aku malu untuk mengaku sempurna.
Kerna aku tahu aku masih jauh untuk mendapat kesempurnaan itu.
Tapi aku cuba berusaha memperbaiki diri.
Supaya aku dapat menjadi seorang hambaNya yang solehah.
Terkadang 'lupa' dan 'alpa' membuatkan aku terbabas.
Tapi syukur aku masih diberikan peluang untuk memohon ampun padaNya.
Tatkala bangun di pagi hari, syukur kehadratNya kerna masih memberi tempat untuk aku berpijak di bumiNya.
Masih diberikan peluang padaku menghirup udara yang segar.
Begitu bermurah hati kerna masih sudi meminjamkan aku sepasang kaki untuk berjalan berlari, sepasang tangan untuk menulis, sepasang mata untuk mendengar, sepasang telinga untuk mendengar, meminjamkan aku akal fikiran yang mampu membezakan mana baik mana buruknya.
Begitu banyak peluang dan nikmat yang Kau berikan pada hambaMu yang serba kekurangan ini.
Terima kasih, Ya Rabb.
Aku bersyukur dengan nikmatMu ini.




p/s: sangat best penceramah2 hari ni..begitu banyak telatah dan lawak yang menggelikan hati, mengundang gelak tawa kami..nasihat dan ilmu yang diberikan begitu berguna untuk kami=)



No comments: